piątek, 28 marca 2014

Film z przesłaniem - V Jak vendetta, Kraina lodu, Pamiętnik



Witam, dzisiaj proponuję trzy filmy. Różnią się one od siebie, ale każdy z nich jest z fajnym przesłaniem.

Pierwszy "V jak vendetta" (2005) to film rodzeństwa Wachowskich (tych od Matrixa)To już było dla mnie wystarczającą reklamą by go obejrzeć. Jest to opowieść w klimacie Si-Fi, o wiecznie żyjącej idei, o buncie, o przebudzeniu (jeszcze bardziej wprost niż w Matrix). Bardzo duże wrażenie zrobiła na mnie scena kiedy podczas przesłuchania próbowano złamać Evey Hammond (Natalie Potrman), moment kiedy lękliwa bohaterka wychodzi z sideł strachu jest porażający. Polecam ten film, "moja" żona nie przepada za klimatami z przyszłości ale ten tytuł zrobił na niej ogromne wrażenie. Daje DUŻEGO kopa :)

"Kraina lodu" (2013) - Malownicza opowieść Disneya o dwóch siostrach które są ze sobą bardzo zżyte. Jedna z sióstr ma potężną moc władania naturą zimy, którą musi ukryć przed światem na lata po pewnym wypadku. Powoduje to nałożenie maski i całkowite zblokowanie emocji. Bohaterki odwróciły się od siebie. Po latach kiedy dorosły jedna z nich została ukoronowana (były córkami króla i królowej) na przyjęciu w pewnym momencie moc jednej z sióstr ujrzała światło dzienne. Oczywiście dla wielu ludzi inny znaczy zły! W obawie przed śmiercią z rąk ludu uciekła z miasta. Scena w której śpiewa że wreszcie po latach nie musi już udawać i może być w pełni sobą była tak poruszająca że prawie się rozbeczałem :) Prawie bo jeszcze żyjący we mnie nastolatek powiedział No co ty, weź się w garść chłopie, facet jesteś :) No cóż jestem jeszcze trochę warunkowany... Po za tym masa śmiechu i ogólnie duża, duża dawka emocji podczas seansu gwarantowana. Polecam dla całej rodziny.

"Pamiętnik" (2004) - Tak jak żona nie przepada za klimatem Si-Fi tak ja za melodramatami (ona zresztą też nie ogląda słodkich hamerykańskich komedii romantycznych) Tak czy siak, bardzo poruszająca opowieść o dwójce naprawdę kochających się ludzi. Film nie zwykle inspirujący i potrafiący zbliżyć parę podczas seansu :) Walka umysłu z sercem, intuicji z ego, uczuć z przekonaniami... Naprawdę piękna sprawa. Również polecam ten film na wieczór dla dwojga, nawet Chuck Norris nie wymiotował podczas seansu więc drodzy panowie nie bądźcie sceptykami ;)

Miłego oglądania Aquarius

5 komentarzy:

  1. "V jak vendetta" widziałem i zgadzam się ze warto a nawet trzeba polecać a pozostałe z chęcią obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Filmów z przesłaniem jest masa, będą się pojawiać kolejne tytuły, wiem że z czytaniem różnie bywa, czasu nie dużo itd. Kolejna ciekawa sprawa jest taka że filmy te za każdym razem zwracają uwagę na coś nowego :) Pozdrawiam Aquarius,

      Usuń
    2. "Kraine lodu" nadrobiłem podczas mojego rodzinnego oglądania furorę zrobił Bałwan :)

      Usuń
  2. Od siebie bardzo polecam film Wiecznie Żywy który łamie schematy w bardzo przemyślany sposób.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią obejrzę proponowany film :) Zrobię listę kolejnych i postaram się w ciągu tygodnia opublikować :)

      Usuń