sobota, 4 czerwca 2016

12 kroków po mojemu ;-)


Poniższa interpretacja 12-stu kroków AA jest wyłącznie moim doświadczeniem i spostrzeżeniem. Od razu zaznaczam że nie realizowałem programu książkowo ze sponsorem. 

Dlaczego więc się wypowiadam? Bo to mój blog a tak poważnie to każdy kto podejmuje się rozwoju osobistego i duchowego realizuje program. Oczywiście zrobienie programu ze sponsorem jest na pewno ciekawe. Jednak tego na razie się od mnie nie dowiecie. Poniższe teksty to opinia oparta o różnostronny rozwój. Bez monopolu. 

Zapraszam do lektury:

Pierwszy raz w AA

1. Krok Pierwszy : "Przyznaliśmy że jesteśmy bezsilni wobec (...)"


 (1) Do kroku pierwszego, Jak uznać bezsilność wobec reszty

2. Krok Drugi: Uwierzyliśmy, że Siła Większa od nas samych może przywrócić nam zdrowie

3. Krok Trzeci: Postanowiliśmy powierzyć naszą wolę i nasze życie opiece Boga, jakkolwiek go pojmujemy

4. Krok Czwarty: Zrobiliśmy gruntowny i odważny obrachunek moralny

5. Krok Piąty "Wyznaliśmy Bogu, sobie i drugiemu człowiekowi istotę naszych błędów"

6. Krok szósty : Staliśmy się całkowicie gotowi, aby Bóg uwolnił nas od wszystkich wad charakteru

 (2) Do kroku czwartego, piątego i szóstego

7. Krok siódmy "Zwróciliśmy się do Niego w pokorze aby usunął nasze braki"

 (3) Do kroku siódmego

8. Krok ósmy : "Zrobiliśmy listę osób, które skrzywdziliśmy i staliśmy się gotowi zadość uczynić im wszystkim"

9. 12 kroków AA, krok dziewiąty: "Zadośćuczyniliśmy osobiście wszystkim, wobec których było to możliwe, z wyjątkiem tych przypadków, gdy zraniłoby to ich lub innych."

10. 12 kroków AA, krok dziesiąty "Prowadziliśmy nadal obrachunek moralny z miejsca przyznając się do popełnionych błędów"

11. 12 kroków AA "Krok 11. Dążyliśmy poprzez modlitwę i medytację do coraz doskonalszej więzi z Bogiem, jakkolwiek Go pojmujemy, prosząc jedynie o poznanie Jego woli wobec nas, oraz o siłę do jej spełnienia."

12. 12 kroków AA, krok dwunasty cz.1 : Przebudzeni duchowo w rezultacie tych Kroków, staraliśmy się nieść posłanie innym alkoholikom i stosować te zasady we wszystkich naszych poczynaniach.

12. 12 kroków AA, krok dwunasty cz.2 : Przebudzeni duchowo w rezultacie tych Kroków, staraliśmy się nieść posłanie innym alkoholikom i stosować te zasady we wszystkich naszych poczynaniach.

8 komentarzy:

  1. Podoba mi się ten wpis! Bardzo ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzieś już czytałem podobny wpis, ale ten jest bardziej konkrenty, warto było odwiedzić. Dodaje do zakładek!

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ale to bardzo dziekuje za tego bloga czytam i czytam od wczoraj i nareszcie znalazlam cos konkretnego cos jakby napisane specjalnie dla mnie dziekuje i czytam dalej pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ale to mi nie dziękuj ;-) Podziękuj Bogu i sobie. To Ty wpisałaś w google odpowiednie frazy by tu się znaleźć ;-)
      Oczywiście ja jeszcze raz dziękuje, takie wpisy trzymają mnie przy tym co robię ;-) pozdrawia i pogody w serDuchu życzę :-)

      Usuń
  4. Trafiłam tu bo musiałam, nic sie nie dzieje bez przypadku.... dobrze piszesz kolego! A w zasadzie to dziękuję, że piszesz co piszesz, świetnie sformułowane moje przemyśłenia na temat dotyczący całości.... ogółu.... M,piffpaff

    OdpowiedzUsuń